Friday, November 27, 2009

Siapa lebih popular?

jawapan 1: siti nurhaliza
SALAH!
jawapan sebenar: ben-10

jawapan 2: mawi
SALAH!
jawapan sebenar: upin dan ipin

jawapan 3: faizal tahir
SALAH!
jawapan sebenar: spongebob

jawapan 4: anuar zain
SALAH!
jawapan sebenar: wonderpets *apa yg penting? kerjasama!*

Thursday, November 12, 2009

KLISE dalam drama swasta

situasi: lelaki nampak wanita terjatuh
dialog: "eh,awak tak apa-apa?"
komentar: ngok! kau dah nampak beliau jatuh kan?

situasi: sepasang kekasih membuat temujanji di restoran,malangnya si dara yang tiba dahulu
dialog: (si teruna) "dah lama awak sampai?"
komentar: yang kau nampak tengah duduk tu sapa?beruang kutub selatan?mestilah dah lama.

situasi: sekumpulan pengakap tersesat di dalam hutan
dialog: "eh,kita dah jauh dengan kumpulan2 yang lain nih.aku rasa,kita sesat nih!alamak..."
komentar: bijak!dah tau kau ta nampak kumpulan lain,dh confirm2 lah sesat,mencikkkk.

Saturday, November 7, 2009

musibah.pahit kini,manis di kemudian hari.

sesuatu yang terjadi tak mungkin sia-sia.  
Yang maha esa telah menetapkan segala sesuatu 
terselit hikmahnya sama ada kita ketahui 
secara langsung mahupun tidak langsung.
dikeluh jangan, harusnya kita bersyukur. 
musibah dan ujian adalah penyuci dosa. 
Lazimnya manusia hanya lalai dalam lautan dunia dan 
melupakan akhirat yang abadi. Hidup umpama roda.
sekejap kita di atas, sekejap pula di bawah.  
Dunia ini hanya pinjaman. KepadaNYA juga kita akan kembali.

Friday, November 6, 2009

permata hati




anak ibarat kain putih. orang tualah yang mencorakkannya. ibarat kuih yang mengikut acuan. kasih ibu tiada akhirnya. kasih ayah membawa ke syurga. adik beradik, bagai air dicincang tidak akan putus. tika tiba detiknya masing-masing berpisah, saat itu hati akan teringat. minda akan berputar. persis putaran filem. segala kenangan manis mahupun pahit, berlegar-legar di ingatan. alangkah manisnya. saat yang bahagia, lazimnya sekejap saja. kasih sayang sesama saudara membawa keharmonian. selagi hayat masih ada, hargailah insan tersayang.

alhamdulillah..

video

haa
ambik kau.nak kena bersuruh baru nak buat!
jadilah..jantan2 pun bleh buat keja.hiraukan
pelakon tambahan
yang seksi "berseluar" ijau tu yea.
yeahhhh

selamat jalan tok uda..















atok uda saya aka alias ahmad kini dengan selamat sejahteranya menunaikan haji di makkah almukarramah
"bulan haji..telah tiba lagi..menunaikan ibadah.."
td atuk saya yg kini berada di rumah BAPAK saya(rumah saya juga) telah mendapat panggilan telefon dari tok uda.beliau sgt happy dan teruja.

Thursday, November 5, 2009

percubaan pertama




















bermula dari bawah..
akhirnya..
saya juga punya blog!