Thursday, November 10, 2011

bab ke-21

masih di sini.
termangu-mangu.
kadang-kadang.
apa aku tidak betah sendiri?
ah..
bisa..
boleh..
pasti..
semusim rindu, gelora jiwa, yang terkadang jenguk,
apa salahnya?
salah?
tidak..
benar tidak salah?
ya..
cerita aku masih lagi ditulis
bab terakhir masih jauh..
jangan kerana yang satu ini,
difikir-fikir, ditilik, tilik, ditenung-tenung,
hasilnya apa?
belum tahu.
tanda soal masih lagi di hujung
ini bab aku yang ke-21
apa pengakhirannya pada bab ke-22? 23? 24?
peran heroinnya sudah tentu aku
peran heronya?
Yang Di Atas sudah tulis,
namun suratnya masih belum dipos ke aku
saat pandangan aku lontar ke luar,
segala-gala tampak berdua-dua, berpasang-pasang.
waima kucing, ada si jantannya
aku?
masih 'janda'
'janda berhias', aku bercanda di dalam hati
tak mengapa,
pena akan terus aku heret
hingga bab seterusnya.

No comments:

Post a Comment