Tuesday, May 8, 2012

indah-terbalik

kadang-kadang, benda yang baik itu pada mulanya kita lemau.
malas. tak suka. mengeluh, nak buat.
tanpa sedar, Di Atas Sana sudah tentukan yang cantik-cantik untuk kita.
kerah tulang untuk kerja? biasa, memang malas.
lama-lama ditempuh, banyak benda yang tak kita jangka, berlaku.
ya, berlaku. berlaku di sini maksudnya, semua yang manis-manis gembira.
ha. baru tahu, bukan?
10 hari aku berkampung bersama team Yamani Angle Sdn.Bhd,
di PWTC mempromosi dan menjual buku-buku kami, bukan sahaja mendatangkan untung semata-mata.
untuk aku sendiri, di situlah aku terjumpa semula kawan-kawan lama,
di situlah aku terjumpa, beramah mesra dengan artis-artis cantik-handsome,
di situlah aku membantu serba-sedikit mama dan abah, menjual produk cookies kami,
di situlah aku sedar, cari ringgit bukan kerja senang,
di situlah aku puas, dapat menjual buku-buku dengan bilangan yang memberangsangkan,
di situlah, silaturrahim erat,
manisnya :)


booth sebelah, Pekan Ilmu dengan Chelseanya dan booth Yamani Angle dgn Liverpoolnya


Norjuma Habib


Diana Amir


Sheril Sheridan, rakan dari FB


Aeril Zafril (Cinta Kura-Kura)


Sir Rahimi, bekas pensyarah Kolej Unikop (UiTM)


Honey Bunny, Nurul Ain :)

No comments:

Post a Comment