Friday, May 18, 2012

luka di jiwa

ini jarang terjadi. bagi aku. 
...........................................................................................................
kadang-kadang, yang di ghairah-girang itu boleh jadi, bertukar situasi.
yang suka, kita.
yang sana? entah-entah untuk melampiaskan bosan cuma.
kejamnya! hati aku nafi berkali-kali. mata aku, hati aku pedih bagai dilenyek cili.
malam ke siang, siang ke malam. yang dalam fikir aku cuma
"salah aku apa? apa salah aku?"
buang masa, kan?
buang masa. memang buang masa.
diikut-ikutkan, hati mahu saja aku jerut ke kipas, dek peritnya diabai sebegini rupa.
............................................................................................................................
kau.
apa mahumu?
tahukah jalinan sahabat yang manis itu telah engkau cemar
dengan sentimen-sentimen sebegini.
sedih, tahu?
sangat.. :(
...............
Semoga Allah memberkati kamu.


seburuk mana pun kehidupan itu, ia tetap kehidupan :')

2 comments:

  1. untuk teman baik atau untuk kekasih?

    tapi kalau dah sampai perit rasa nak bunuh diri, aku fikir lebih dari seorang teman baik.

    soal perasaan nih jangan dilebih-lebihkan.

    ReplyDelete
  2. untuk teman yg aku anggap baik yg pada pandangan aku boleh aku jadikan lebih dari itu, pada mulanya.

    tapi aku tidak bermaksud utk bunuh diri sama sekali!

    terima kasih ghost writer, kerana sudi menjengah dan respon blogku :)

    ReplyDelete